سامانه پیشخوان دانشگاه شیراز
سامانه آموزشی – پژوهشی
اتوماسیون اداری
سامانه اداری – مالی
سامانه CV اساتید
سامانه دانش آرا
پست الکترونیکی
سامانه تغذیه
سامانه اموردانش آموختگان
لینک های مفید
دانشکده
علوم تربیتی و روانشناسی
منو اصلی
صفحه اصلی
درباره دانشکده
تاریخچه
افتخارات
آشنایی با دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
مدیریت
حوزه ریاست
واحدها
اعضای هیأت علمی
کارمندان
آموزشی
حوزه معاونت آموزشی
شورای آموزشی
مقررات آموزشی
گروه های آموزشی
گروه های آموزشی
روانشناسی تربیتی
روانشناسی بالینی
علم اطلاعات و دانش شناسی
مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
تربیت بدنی و علوم ورزشی
مبانی تعلیم و تربیت
کودکان استثنائی
علوم تربیتی
دانشجویی فرهنگی
حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی
انجمن های علمی
تشکل ها
نشریات دانشجویی
وام دانشجویی
پژوهشی
حوزه معاونت پژوهشی
شورای پژوهشی
کتابخانه ها
نشریات پژوهشی
کمیته اخلاق در پژوهشهای زیست پزشکی
هزینه های اخذ کد اخلاق در پژوهش
تماس با ما
EN
FA
AR
درباره دانشکده
حوزه ریاست
واحدها
اعضای هیأت علمی
کارمندان
اعضای هیات علمی
محمدحسن کریمی
محمدحسن کریمی
(EN Page)
استادیار
گروه آموزش و پرورش دبستانی و پیش دبستانی
شماره تماس: -
اتاق: 511
پست الکترونیکی:
اتاق مجازی:
http://vroom.shirazu.ac.ir/mkarimi
اتاق مجازی:
http://vroom.shirazu.ac.ir/mkarimi
مقالات و کتب
جوایز و افتخارات
پایان نامه ها و رساله ها
دروس ارائه شده
مقالات
محمدحسن کریمی،محمد مزیدی ،محمود مهر محمدی ،نقد و بررسی کتاب علوم پایه اول راهنمایی تحصیلی از منظر فلسفه علم ،مجله علوم اجنماعی و انسانی دانشگاه شیراز ،شماره 0 ،1388 ،صفحات 111 تا 136 ،
محمدحسن کریمی،مختار ذاکری ،بررسی مولفه های از خود بیگانگی در داستان های کودک ونوجوان ،مطالعات ادبیات کودک ،شماره 0 ،1390 ،صفحات 123 تا 151 ،
محبوبه البرزی،فریدون احمدی،بابک شمشیری،محمدحسن کریمی ،بررسی میزان برخورداری کتاب¬های هدیه¬های آسمانی دوره¬ی ابتدایی از مؤلفه¬های محیط زیست ،تازه های پژوهش در برنامه درسی ،شماره 0 ،1392 ،صفحات 0 تا 0 ،
محمدحسن کریمی،شهرزاد شاهسنی،فهیمه کشاورزی،رضا ناصری جهرمی ،تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس مولفه های گفتمان شناسی انتقادی ،پژوهش در برنامه ریزی درسی ،شماره 0 ،1395 ،صفحات 23 تا 35 ،
محبوبه البرزی،محمدحسن کریمی،لیلا اسفندیاری مهنی ،بررسی میزان برخورداری کتابهای دین و زندگی مقطع دبیرستان از مؤلفه های روش تربیت الگویی در اسلام ،پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی ،شماره 0 ،1394 ،صفحات 121 تا 133 ،
زهره ملایی،فریبا خوشبخت،محمدحسن کریمی ،مطالعه اخلاق حرفه ای از دیدگاه مشاوران مقطع متوسطه ،فرهنگ مشاوره و روان درمانی ،شماره 0 ،1394 ،صفحات 81 تا 109 ،
محمدحسن کریمی،خدیجه قربانی سی سخت ،مقایسه اعتباریات اخلاقی محمدحسین طباطبایی و احساسگرایی اخلاقی آیر ،پژوهش های فلسفی ،شماره 0 ،2018 ،صفحات 121 تا 135 ،
محمدحسن کریمی،مهدی محمدی،رحمت اله مرزوقی،محمد مزیدی ،سیده نجمه خاتون تقوی نسب ،الزامات فرهنگی از منظر رویکرد بازسازی اجتماعی آینده گرا در اسناد جمهوری اسلامی ایران ،معرفت فرهنگی اجتماعی ،شماره 0 ،2018 ،صفحات 25 تا 38 ،
محمدحسن کریمی،سیده نجمه خاتون تقوی نسب ،نگاهی تطبیقی به مضامین تعلیم و تربیت آینده گرا و مولفه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ،اسلام و پژوهشهای تربیتی ،شماره 0 ،2018 ،صفحات 85 تا 98 ،
سیروس منصوری ،محمدحسن کریمی ،تاثیر نظریه انتقادی بر نظریه پردازی در حوزه ی مطالعات برنامه درسی ،پژوهش در برنامه ریزی درسی ،شماره 0 ،2018 ،صفحات 62 تا 74 ،
محمدحسن کریمی،خلیل اله سردارنیا،محمد مزیدی ،رقیه برزگر ،تربیت سیاسی، اهداف، سازوکارها و بایسته های روشی آن ،مجله رهیافت های سیاسی و بین المللی ،شماره 0 ،1397 ،صفحات 10 تا 31 ،
محمدحسن کریمی،فریبا خوشبخت،محبوبه البرزی،حسین مسنن فارسی ،شناسایی و فهم درک زیبای شناختی کودکان پیش دبستانی از تصویرهای کتاب های تصویری داستانی ،مطالعات ادبیات کودک ،شماره 0 ،2018 ،صفحات 123 تا 142 ،
محمدحسن کریمی،فرحناز کیانی،بابک شمشیری ،تحلیل محتوای کتاب های راهنمای معلم فیزیک دوره متوسطه بر اساس رویکرد به ماهیت علم- پژوهش کیفی ،پژوهش های برنامه درسی ،شماره 0 ،1398 ،صفحات 70 تا 97 ،
محمدحسن کریمی،خلیل اله سردارنیا،محمد مزیدی ،رقیه برزگر ،تربیت سیاسی اهداف، سازوکارها و بایسته های روشی آن ،رهیافت های سیاسی و بین المللی ،شماره 0 ،2020 ،صفحات 10 تا 31 ،
محمدحسن کریمی،رحمت اله مرزوقی،مهدی محمدی،محمد مزیدی ،سیده نجمه خاتون تقوی نسب ،بررسی الزامات تعلیم و تربیت از منظر رویکرد آینده گرایی با توجه به اسناد توسعه جمهوری اسلامی ،تعلیم و تربیت ،شماره 0 ،2020 ،صفحات 9 تا 28 ،
علیرضا مقدم،محمدحسن کریمی،رحمان صحراگرد،شهرزاد شاهسنی ،تحلیل گفتمان انتقادی داستان، ماهی سیاه کوچولو صمد بهرنگی ،پژوهش زبان و ادبیات فارسی ،شماره 0 ،2020 ،صفحات 107 تا 134 ،
کمال محمدزاده،رحمت اله مرزوقی،محمدهادی صادقی،مهدی محمدی،محمدحسن کریمی ،طراحی برنامه درسی سواد حقوقی ،پژوهش در برنامه ریزی درسی ،شماره 0 ،2020 ،صفحات 35 تا 48 ،
حسین محمودیان،محمد مزیدی ،ضیا الدین تابعی،محمدحسن کریمی،سعید رحیمیان ،مبانی فلسفی اخلاق در علوم پزشکی با رویکرد اسلامی ،مجله علوم پزشکی صدرا ،شماره 0 ،1400 ،صفحات 202 تا 218 ،
صدراله عابدکیش،محمد مزیدی ،فریبا خوشبخت،محمدحسن کریمی ،واکاوی جایگاه تفکر انتقادی در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران از نظر کاربست هؤلفِه های تفکر انتقادی پیتر فسیونه ،اسلام و پژوهش ها تربیتی ،شماره 0 ،1400 ،صفحات 23 تا 40 ،
سمانه قریشی مارمی،جواد عباسپور،محمدحسن کریمی ،مطالعه دیدگاه کتابداران و کاربران درمورد چالشها و راهکارهای مشارکت کاربران در فعالیتها و خدمات کتابخانهها مورد مطالعه کتابخانههای عمومی شهر بندرعباس ،تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی ،شماره 0 ،1400 ،صفحات 679 تا 706 ،
فریبا خوشبخت،حمیده سرادار،محبوبه البرزی،محمدحسن کریمی،فریبا غروی منجیلی ،تأثیرآموزش هنر به روش فلسفه برای کودکان برتفکر زیبا شناختی و نمره نقاشی دانش آموزان ابتدایی ،پژوهش های برنامه درسی ،شماره 0 ،1400 ،صفحات 1 تا 16 ،
مجتبی بخشنده،بابک شمشیری،محمدحسن کریمی،فریبا خوشبخت ،بررسی نسبت میان کارآمدی نظام تعلیم و تربیت رسمی ایران با اهداف کلان ،علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز ،شماره 0 ،1400 ،صفحات 1 تا 20 ،
محمدحسن کریمی،محمد میر ،مقایسه اراده از منظر شوپنهاور و مولانا ،جستارهایی در فلسفه و کلام ،شماره 0 ،1400 ،صفحات 127 تا 141 ،
زهرا لهبی،محمدحسن کریمی،سعید رحیمیان،فرهاد خرمایی،بابک شمشیری ،فهم دلالتهای تربیتی کاربردی ایدة اسفار اربعة ملاصدرا ،مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی ،شماره 0 ،1401 ،صفحات 119 تا 141 ،
محمدحسن کریمی،زهرا لهبی،سعید رحیمیان،فرهاد خرمایی،بابک شمشیری ،فهم دلالتهای تربیتی (کاربردی) ایده اسفار اربعه ملاصدرا ،مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی ،شماره 0 ،1401 ،صفحات 119 تا 140 ،
محمدحسن کریمی،خدیجه قربانی سی سخت،بابک شمشیری،فرهاد خرمایی ،خاستگاه و مبانی فلسفی ترا انسان ،متافیزیک ،شماره 0 ،1401 ،صفحات 135 تا 150 ،
محمدحسن کریمی،خدیجه قربانی سی سخت،بابک شمشیری،فرهاد خرمایی ،تر انسان گرایی جنبشی آینده گرا و ضرورت شکل گیری تحقیقات آینده پژوهانه ،آینده پژوهی انقلاب اسلامی ،شماره 0 ،1399 ،صفحات 31 تا 57 ،
محمدحسن کریمی،مهدی سعیدی،محبوبه البرزی،رحمت اله مرزوقی ،کشف و اعتبار یابی کاربست مولفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینردر برنامه درسی ابتدایی یک مطالعه ترکیبی ،مطالعات برنامه درسی ،شماره 0 ،1402 ،صفحات 71 تا 104 ،
محمدحسن کریمی،خدیجه قربانی،بابک شمشیری،فرهاد خرمایی ،ترا انسان گرایی جنبشی آینده گرا و ضرورت شکل گیری تحقیقات آینده پژوهانه ،آینده پژوهی انقلاب اسلامی ،شماره 0 ،1401 ،صفحات 31 تا 57 ،
الهام زارع،بابک شمشیری،محمدحسن کریمی،شهرزاد شاهسنی ،تعلیم و تربیت با رویکرد انسان شناسی فرهنگیچیستی و مولفه ها ،مطالعات راهبردی فرهنگ ،شماره 0 ،1402 ،صفحات 109 تا 141 ،
محمدحسن کریمی،خدیجه قربانی ،تاملی در نگرش فناورانه ترا انسان گرایان به اخلاق ،پژوهش نامه اخلاق ،شماره 0 ،1402 ،صفحات 7 تا 24 ،
محمدحسن کریمی،خدیجه قربانی ،سیر تطور ترا انسان گرایی ر تاریخ علم و فلسفه از سده هفدهم تا بیستم ،فلسفه علم ،شماره 0 ،1402 ،صفحات 215 تا 236 ،
Rahmatallah Marzooghi، ،Mehdi Mohammadi،mohamad hasan karimi، ,Comparative Study of Legal Literacy Level of the Elementary and Secondary School Teachers ,JOURNAL OF POLITICS AND LAW ,vol. 0 ,2016 ,pp. 119-125 ,
Rahmatallah Marzooghi،Mohammad Hadi Sadeghi،Mehdi Mohammadi،mohamad hasan karimi،Kamal Mohammadzadeh ,Comparative Study of Legal Literacy Level of the Elementary and Secondary School Teachers ,Journal of Politics and Law ,vol. 0 ,2016 ,pp. 119-125 ,
Babak shamshiri،mohamad hasan karimi،Shahrzad Shahsani،SHIMA NAGHIBI ,Reviewing Kant's View of God's Existence and Status in Religion ,REVISTA PUBLICANDO ,vol. 0 ,2018 ,pp. 199-215 ,
farahnaz kiani،mohamad hasan karimi،Mehdi Mohammadi،Babak shamshiri ,study on views of nature of science questionnaire from experts' point of view in Iran ,Pragmatics ,vol. 0 ,2018 ,pp. 59-71 ,
همایش ها
محمدحسن کریمی ,منشور حقوق شهروندی از دیدگاه نهج البلاغه به مثابه یکی ازمنابع تدوین اهداف برنامه ی درسی تربیت شهروندی ,همایش ملی رویکردها، چالش ها و راهبردهای برنامه درسی تربیت شهروندی ,1389 ,مرودشت ,
محمدحسن کریمی،اعظم نوروزی ,بررسی جایگاه شعر و موسیقی در برنامه درسی تلفیقی افلاطون با استناد به نظر وی در جمهور ,سومین همایش ادبیات کودک(شعر کودک و نوجوان ,1390 ,شیراز- دانشگاه شیراز ,
محمدحسن کریمی،شهرزاد شاهسنی ,مدارا از منظر نهج البلاغه ,همایش ملی نهج البلاغه و علوم انسانی ,1390 ,دانشگاه بوعلی سینا همدان ,
شهرزاد راه نما بیات،محمدحسن کریمی ,بررسی رویکرد نهج البلاغه به صلح ,همایش ملی نهج البلاغه و علوم انسانی ,1390 ,دانشگاه بوعلی سینا همدان ,
محمدحسن کریمی ,مقایسه جایگاه فلسفی انسان در مقایسه مبانی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه سید علی اکبر حسینی و خسرو باقری ,تعلیم و تربیت اسلامی مبانی، منابع و اصول ,1391 ,تهران ,
محمدحسن کریمی،ویدا فارسی ,میزان برخورداری کتاب تعلیمات دینی سوم راهنمایی از مولفه های تسامح و تساهل از منظر اسلام ,پنجمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ,1393 ,کرمان ,
محمدحسن کریمی،خدیجه قربانی سی سخت ,اهداف پنهان و پیدا در تربیت اخلاقی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ,پنجمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ,1393 ,کرمان ,
محمدحسن کریمی،ستاره سلمانی ,تأویل دو داستان از مثنوی مولوی بر اساس آموزه های روان شناسی اجتماعی همرنگی با جماعت ,مولانا پیام آور صلح و دوستی ,1393 ,ارومیه ,
محمدحسن کریمی ,ارائه رویکردی در جهت دهی به داستان های علمی کودکان با استفاده از مولفه های فلسفه علم ,همایش بین المللی فلسفه تعلیم و تربیت در عمل ,1393 ,تهران ,
سیده نجمه خاتون تقوی نسب،محبوبه فولاد چنگ،محمدحسن کریمی ,فلسفه تربیت و نگاه واسازی گرایانه به یادگیری سنتی در برابر نظریه ارتباط گرایی ,فلسفه تعلیم و تربیت و قلمرو علوم اجتماعی و انسانی ,1395 ,شیراز ,
محمدحسن کریمی ,ارائه رویکردی در تدوین داستان های علمی کودکان و نوجوانان با استفاده از ماهیت علم ,فلسفه تعلیم و تربیت و قلمرو علوم اجتماعی و انسانی ,1395 ,شیراز ,
محمدحسن کریمی ,نگاه سنتی به طبیعت و نقش ان در ارتقا کیفیت زندگی(با تأکید بر دیدگاه سید حسن نصر) ,کنگره بین المللی جامع روان شناسی ایران ,1394 ,تهران ,
فریبا خوشبخت،محمدحسن کریمی،زهره ملائی ,ساخت مقیاس اخلاق حرفه ای مشاوران مدارس متوسطه و بررسی ... ,اولین همایش ملی اخلاق حرفه ای در نظام های آموزشی ,1395 ,دانشگاه ملایر ,
سیده نجمه خاتون تقوی نسب،محبوبه فولادچنگ،محمدحسن کریمی ,نگاه واسازی گرایانه و ساختارشکن به روش یادگیری سنتی در عصر فناوری اطلاعات در تقابل با نظریه یادگیری ارتباط گرا ,هفتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیمو تربیت ایران ,1395 ,دانشگاه شیراز ,
محمدحسن کریمی ,رویکرد زیبایی شناسانه به تعلیم و تربیت نگاهی به مبانی فلسفه مدرسه والدورف ,اولین همایش آموزش هنر ,1395 ,دانشگاه شیراز ,
محمدحسن کریمی،حسین مسنن فارسی ,شرحی توصیفی از پاسخ زیبایی شناسی کودکان پیش دبستانی به عناصر تصویر در کتاب های تصویری داستانی ,اولین همایش آموزش هنر ,1395 ,دانشگاه شیراز ,
نجمه دستوری،محمدحسن کریمی ,اصول پراگماتیسم و انطباق آن با مفهوم یادگیری مداوم ,هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش و یادگیری مداوم ,1395 ,دانشگاه شهید چمران اهواز ,
حسین مرادی،شهربانو شیری،بابک شمشیری،محمدحسن کریمی ,تبیین نقش و جایگاه آموزش و یادگیری مداوم در توسعه پایدار کشور ,هشتمین همایش فلسفه تعلیم و تربیت ,1395 ,اهواز ,
محمدحسن کریمی ,نگاه سنتی به طبیعت و نقش ان در ارتقا کیفیت زندگی(با تأکید بر دیدگاه سید حسین نصر) ,کنگره بین المللی جامع روان شناسی ایران ,1394 ,تهران ,
حسین مرادی،شهربانو شیری،بابک شمشیری،محمدحسن کریمی ,تبیین نقش و جایگاه آموزش و یادگیری مدامدر توسعه ی پایدار کشور ,هشتمین همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت ,1395 ,اهوار ,
محمدحسن کریمی،عاطفه زارعی ,بررسی میزان بهرهگیری کتاب درسی علوم تجربی پایهی ششم دبستان از تاریخ علم ,همایش آموزش علوم ابتدایی ,1397 ,اردبیل دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی ,
جوایز
استاد نمونه ی آموزشی دانشکدهی علوم تربیتی و روان شناسی ,1391
استاد نمونه آموزشی دانشکده علوم تربیتی وروان شناسی ,1391
نام و نام خانوادگی
عنوان پروژه
مقطع
خلاصه پایان نامه
تاریخ دفاع
گلشن صادقی گوغری
بررسی و مقایسه ساختار شخصیت انسان از دیدگاه علامه طباطبایی و فروید و استنتاج دلالت های تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1391/07/12
محمد احمدغلامی
بررسی کتاب های فارسی دوره ی راهنمایی براساس رویکردهای اخلاقی کلبرگ، نادینگز و خواجه نصیرالدین طوسی.
کارشناسی ارشد
1391/06/25
ارش اکبری
بررسی فلسفهی هنرازدیدگاه سید حسین نصر : جایگاه ودلالتهای تربیتی آن.
کارشناسی ارشد
1391/07/25
زهرا امینی
فهم زیبایی شناسی از منظر ملاصدرا و دلالت های تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1396/11/10
محبوبه ارغوان
بررسی سیره ی تعلیمی نهج البلاغه بر اساس مهمترین مؤلفه های صناعات خمس (برهان،جدل،خطابه)
کارشناسی ارشد
1399/06/31
زهرا عسکری
فهم تربیت اجتماعی از دیدگاه معلمان، کتاب های درسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران
کارشناسی ارشد
1393/07/29
فاطمه عزیزی موصلو
آموزش تفکر انتقادی به شیوه پرسشگری از راه آگاهی یافتن از ترفندهای تبلیغات بازرگانی تلویزیونی: مطالعه موردی دانش¬آموزان سوم و چهارم ابتدایی مدرسه شهید قدوسی شهرستان قیر و کارزین
کارشناسی ارشد
1403/06/21
زهرا بابکی
حقوق شهروندی علوی از روزن چشم یک اندیشمند مسیحی: جورج جرداق
کارشناسی ارشد
1401/12/21
رقیه برزگر
فهم جایگاه عقل در جامعه مدنی و حوزه عمومی و دستاوردهای آن برای تعلیم و تربیت: مقایسه دیدگاه های هگل و هابرماس
دکتری
1398/06/26
مجید بذر افکن داریونی
طراحی محتوا و روش های آموزش منطق به نوجوانان با تاکید بر شناخت مغالطات
دکتری
1397/04/06
سمیه بهروزی
مفهوم سبک زندگی از منظر اخلاق ناصری و کیمیای سعادت و نگرش دانشجویان نسبت به آن
کارشناسی ارشد
1394/11/20
مریم دریانورد
مقایسه و بررسی دو رویکرد در حکمت عملی در تاریخ فرهنگ و تمدّن اسلامی: امام محمد غزالی و خواجه نصیرالدین طوسی
کارشناسی ارشد
1392/07/09
مهرداد دستخون
سیر تحول آموزش و پرورش عشایر در ایران
کارشناسی ارشد
1402/06/29
شهره درفشی
تقسیم بندی دانش از دیدگاه هابرماس و دلالتهای آن برای برنامه درسی
کارشناسی ارشد
1395/09/13
لیلا اسفندیاری مهنی
بررسی میزان برخورداری کتابهای دین و زندگی مقطع دبیرستان از مؤلفههای روش تربیت الگویی در اسلام
کارشناسی ارشد
1392/06/26
حمید عزتی
رهیافت یوستین گردر به آموزش فلسفه: مطالعه موردی کتاب دنیای سوفی
کارشناسی ارشد
1401/06/30
ویدا فارسی کمال آباد
بررسی میزان برخورداری کتابهای تعلیمات دینی دوره راهنمایی از مؤلفه های مدارا
کارشناسی ارشد
1390/11/12
زینب فتحی
شناخت مولفه های خلاقیت ادبی ونقش آن درپرورش خلاقیت دانش آموزان از دیدگاه دبیران ادبیات فارسی دوره متوسطه
کارشناسی ارشد
1396/11/24
پارمیدا فیاض
مقایسه مولفه های تربیت مدنی از دیدگاه فارابی و لاک
کارشناسی ارشد
1389/12/07
حمیدرضا فولادچنگ
تحلیل مقایسه ای رمان های نوجوان فارسی و انگلیسی بر اساس علایق انسانی هابرماس "
کارشناسی ارشد
1395/06/31
خدیجه قربانی سی سخت
فهم و واکاوی تراانسان گرایی به عنوان یک جنبش نوظهور و چالش های تربیتی پیش روی آن
دکتری
1401/11/15
زینب حسانی
خوانشی تعلیم وتربیتی از فلسفه دکارت
کارشناسی ارشد
1399/10/15
مهین حسن لی
فهم حقوق کودک در نظام تعلیم و تربیت از دیدگاه معلمان ابتدایی ناحیه چهار شیراز
کارشناسی ارشد
1393/12/19
امین حیدری علمدارلو
کاوش در مباحث آماری کتابهای دوره دوم متوسطه بر اساس مغالطات آماری
کارشناسی ارشد
1398/11/16
زهره همایون
بازنویسی ادبیات داستانی متوسطه اول در پرتو بازخوانی هرمنوتیک روایی پل ریکور با هدف پرورش اخلاقی
دکتری
زهرا هوشیار
دکتری
مهناز حسینی
بررسی دیدگاه های تربیتی محمد بهمن بیگی با تاکید بر نظام تعلیم و تربیت عشایر
کارشناسی ارشد
1393/06/22
فرحناز کیانی
فهم رویکرد معلمان فیزیک دوره متوسطه و کتاب های راهنمای معلم به ماهیت علم و رابطه ی آن با نقشه مفهومی معلمان
دکتری
1396/08/09
زهرا لهبی
فهم و بازتعریف تربیت به مثابه سفر (مربی و متربی) با تاکید بردیدگاه ملاصدرا در باب اسفار اربعه
دکتری
1401/11/15
نجمه مقصودی
تبیین مفهوم حکمت خالده در سنتگرایی و مقایسه¬ی آن با پایدارگرایی فلسفی و دلالتهای تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1394/12/19
علیرضا مقدم
تحلیل گفتمان انتقادی ادبیات داستانی کودکان دهه ی چهل و پنجاه شمسی
دکتری
1399/11/16
اسما محمدپور
رهیافت هایی به تربیت اجتماعی بر اساس دو مفهوم«انسان نیک سرشت» روسو و «انسان عامل» خسرو باقری
کارشناسی ارشد
1401/10/12
مجید محمدپور
ارائه ی راهکارهایی به معلمان جهت پرورش تفکر منطقی در دانش آموزان بر اساس تحلیل محتوای آزمون های علوم تیمز در دوره ی ابتدایی
کارشناسی ارشد
1399/06/30
زهره ملائی
مطالعه ی اخلاق حرفهای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه
کارشناسی ارشد
1393/06/30
حسین مسنن فارسی
شناسایی و فهم درک زیباییشناسانه کودکان پیشدبستانی از تصویرهای کتابهای تصویریداستانی
دکتری
1396/06/27
امیر نعمت طلب
بررسی فلسفه تعلیم و تر بیت از دیدگاه دکتر خسرو باقری
کارشناسی ارشد
1392/07/09
اعظم نوروزی
مبانی، اهداف، معیارها و انواع تلفیق در برنامه درسی مبتنی بر نظر افلاطون در جمهوری
کارشناسی ارشد
1389/11/06
ساحره پرهیزگار
تحلیل محتوای کتابهای درسی مدیریت خانواده و سبک زندگی پایه دوازدهم (دختران و پسران) بر اساس مولفه های تدبیر منزل
کارشناسی ارشد
1403/06/17
فرخ رفیعی
تدوین و اعتبار بخشی بسته آموزشی تربیت جنسی کودکان 5 تا 8 سال
کارشناسی ارشد
1402/08/30
زهرا رحیمی
مطالعهی تطبیقی کیفی شاهنامهی فردوسی و کوروشنامهی گزنفون دربارهی ماهیت(چیستی) تعلیم و تربیت در ایران باستان
کارشناسی ارشد
1398/04/02
علی اکبر صادقی
واکاوی تصور معلمان ابتدایی از چیستی (ماهیت) جنبه¬های زیباییشناسی برنامه درسی
کارشناسی ارشد
1402/06/28
مهدی سعیدی
کاوشی پیرامون رویکرد تربیتی رودلف اشتاینر و دستاورد های آن برای برنامه درسی دوره ابتدایی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران: پژوهشی ترکیبی
دکتری
1402/04/13
علی صاحبان الاحمدی
دکتری
ستاره سلمانی درختنجانی
بررسی و تحلیل محتوای مثنوی مولوی بر اساس مقولات مطرح در روان¬شناسی اجتماعی و دلالت های تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1391/02/30
رحیمه صیادی پور
تدوین و اعتباریابی بسته آموزش تفکر فلسفی با استفاده از مجموعه کتابهای داستانی بهلول
کارشناسی ارشد
کامران شهبازی
فهم فلسفه تعلیموتربیت در پرتو بازخوانشی از انگاره رابطهمند دیویدسن از مفهوم «خود»
دکتری
مختار شریفی
نقد اهداف کتاب های ریاضی جدید التالیف دوره متوسطه اول از دیدگاه مولفان و معلمان و عملکرد دانش آموزان بر اساس اهداف برنامه درسی
کارشناسی ارشد
1395/11/11
سیده نجمه خاتون تقوی نسب
شناخت چالشها و الزامات تعلیم و تربیت ایران از دیدگاه رویکرد بازسازی اجتماعی آینده گرا با تاکید بر آرا آلوین تافلر: مطالعه موردی کیفی
دکتری
1398/02/03
اکبر طهماسبی خواه
بررسی رویکرد سید حسین نصر به طبیعت و استنتاج های تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1391/10/30
عاطفه زارعی
ارائهی الگویی برای بازنویسی کتابهای درسی علوم دبستان دورهی دوم ایران بر اساس رویکرد تاریخی به علم
کارشناسی ارشد
1396/06/29
صدراله عابدکیش
واکاوی جایگاه تفکرانتقادی در اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش و انطباق آن با شیوه های تربیتی خانواده در ایران
دکتری
1399/11/25
فریدون احمدی
بررسی میزان برخورداری کتاب های هدیه های آسمانی دوره ابتدایی از مولفه های محیط زیست
کارشناسی ارشد
1390/11/15
فاطمه اکبری
بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی معلمان شهرستان فراشبند
کارشناسی ارشد
1392/06/13
مینا امیری
شناخت فرهنگ مدرسه از گذر تحلیل انتظارات متقابل معلمان، والدین و دانش آموزانِ دبستانی: یک مطالعه موردی کیفی
کارشناسی ارشد
1403/06/21
حسن انجم روز
بررسی عوامل موثر بر انگیزش شغلی مربیان تربیتی شهر کرمان
کارشناسی ارشد
1390/07/05
حسن اسدی
فهم فلسفه ی میان فرهنگی و رهاوردهای آن برای آموزش صلح
دکتری
1397/11/30
صدیقه عوض اقایی
کوششی در شناخت چیستی، چرایی و چگونگی بخشش از چشم انداز کودکان به مدد حلقه کندوکاو فلسفی
کارشناسی ارشد
1403/06/25
مهدی بادرام
بررسی برنامه درسی قصد شده و تجربه شده کتابهای دین و زندگی دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و دانش آموزان
کارشناسی ارشد
1390/12/20
مجتبی بخشنده
غایت پنهان نظام تعلیم و تربیت ایران و نسبت آن با غایت مصرح در اسناد بالادستی؛ مطالعه ای کیفی برای فهم چالش ها
دکتری
1400/06/31
مجتبی بخشنده
بررسی روش¬شناسی و روش¬پژوهش دانشمندان مشهور مسلمان
کارشناسی ارشد
1390/07/05
مجید بذرافکن داریونی
تدون برنامه فلسفیدن با کودکان در خانواده
کارشناسی ارشد
1388/06/25
نبی اله دهقان خلیلی
واکاوی چیستی تربیت دینی از منظر سنت¬گرایی و حکمت خالده فریتیوف شوان و استنتاج دلالتهای آن در تربیت دینی
دکتری
حسین دولت دوست
بررسی میزان برخورداری کتابهای فارسی دورهی راهنمایی از مؤلفههای خلاقیت
کارشناسی ارشد
1388/11/29
رقیه دورودی
بررسی نقش واسطهگری جهتگیری هدف در اهمالکاری تحصیلی با توجه به متغیرهای ادراککودک از والدین و میزان استفاده از بازیهای رایانهای
کارشناسی ارشد
1396/06/29
اسماعیل فرح بخش
ارزیابی کیفیت دوره های آموزش الکترونیکی اجراشده در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ازدید گاه کارکنان
کارشناسی ارشد
1390/10/20
محمدرضا قادری گسک
طراحی چارچوب برنامه درسی آموزش اخلاق سایبری در دوره ابتدایی: مطالعه ترکیبی
دکتری
1400/06/31
عبدالرسول قادری
شناسایی مبانی فلسفی تربیت معلم از منظر فلسفه ی تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و ارایه ی چارچوب مفهومی ان
دکتری
1396/06/30
ناصر قجری
بررسی جایگاه و نقش اختیار در تربیت انسان از نظر علامه طباطبائی
کارشناسی ارشد
1391/07/03
علی غزنوی
فهم آراء و اندیشه های فلسفی شهید بهشتی و استنتاج دلالت های آن در تربیت دینی.
کارشناسی ارشد
1402/10/30
مرضیه غلامی
مقایسه ی دیدگاه های تربیتی سید حسین نصر با دیدگاه های تربیتی مارتین کارنوی و پاپوجورجیو در عصر جهانی شدن
کارشناسی ارشد
1391/12/12
احمدرضا غلام پور
دلالتهای تربیت اخلاقی در مثنوی مولوی دفتر پنجم و ششم
کارشناسی ارشد
1388/12/01
سمانه قریشی مارمی
فهم چالشها و راهکارهای مشارکت کاربران در فعالیتها و خدمات کتابخانه های عمومی از دیدگاه کتابداران و کاربران آنها: مطالعه موردی شهر بندرعباس
کارشناسی ارشد
1397/06/31
کوثر حقایق جهرمی
کنکاشی پیرامون فلسفه تربیتی میرزا عبدالرحیم طالبوف تبریزی
کارشناسی ارشد
1402/06/21
فاطمه کریمی آبگرمانی
کوششی در شناخت چیستی، چرایی و چگونگی بخشش از چشم انداز کودکان به مدد حلقه کندوکاو فلسفی
کارشناسی ارشد
1402/06/26
نجمه کارور
بررسی و فهم آموزش اخلاق در پایه اول مدارس ابتدایی از دیدگاه معلمان
کارشناسی ارشد
1392/06/20
حبیب کشاورز
تاثیر برنامه درسی ذهن آرایی بر مهارت مدیریت خشم و تجربه¬ی هم¬حسی کودکان دوره پیش دبستانی- مطالعه ترکیبی
دکتری
سعید خادم
چیستی تربیت سیاسی در کتاب سیاست نامه خواجه نظام الملک طوسی
کارشناسی ارشد
1397/11/24
محمد خدمتیان
بررسی دیدگاههای اندیشمندان اسلامی پیرامون تربیت جنسی
کارشناسی ارشد
1390/09/21
امنه خوش بخت
روایتکاوی تجربه های آموزگاران دبستانی از آموزش کودکان عرب زبان دشت آزادگان: چالشها و فرصتهای همکناری زبان مادری و رسمی در کلاس درس
کارشناسی ارشد
1402/12/15
میثم کوه گرد
صلح از دیدگاه مولانا و رهاوردهای تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1391/11/29
حسین محمودیان
مبانی فلسفی اخلاق در علوم پزشکی با رویکرد اسلامی
دکتری
1399/06/30
محمدجواد محیاپورلری
مفهوم پردازی خشم از منظر آموزه های اسلامی و دلالتهای تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1391/10/11
زهرا منصوری
چرایی و چگونگی گنجاندن دروس علوم انسانی در برنامه درسی رشته های کارشناسی فنی-مهندسی دانشگاه ها از منظر تجارب جهانی و متخصصان
کارشناسی ارشد
1401/08/30
محمد میر
عرفان اسلامی و دلالتهای آن برای تربیت شهروندی
کارشناسی ارشد
1392/07/08
راحله محمدی
نقش و جایگاه آگاهی در تعلیم و تربیت با تکیه بر آرای جان راجرز سرل
دکتری
1400/06/31
کمال محمدزاده
برنامه درسی آموزش سواد حقوقی دوره متوسطه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
دکتری
1395/11/20
مرضیه مخلصی
مقایسه رهیافت و اقدامات تربیتی ماریا مونتسوری و توران میرهادی
کارشناسی ارشد
1403/06/21
شیما نقیبی
فهم آراء فلسفی کانت در خصوص دین و ره آوردهای آن در قلمرو تربیت دینی
دکتری
1397/11/01
هادی نجفی
واکاوی اندیشه ها و اقدامات تربیتی پایه گذاران آموزش های نوین در ایران: عیسی صدیق
کارشناسی ارشد
1398/09/27
فاطمه عرجی اخچلو
بررسی تاثیر آموزش تلفیقی نقشه ذهنی با مهارت های فراشناخت بر عملکرد شناختی و هیجانات تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی در درس ریاضی
کارشناسی ارشد
1402/06/21
محمدعلی رشیدی
بررسی میزان برخورداری کتابهای علوم اجتماعی مقطع دبیرستان
کارشناسی ارشد
1388/06/31
فرامرز روانجو
فهم تجارب زیستی استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند از یادگیری مشارکتی برای ارائه الگوی عملی در برنامه درسی آن دانشگاه
دکتری
1399/11/30
محمود رستمی
رهآوردهای هرمنوتیک فلسفی گادامر برای "برنامهی فلسفه برای کودکان"
کارشناسی ارشد
1392/12/17
مجید صادقی
واکاوی عوامل موثر بر بازماندگی از تحصیل دانش آموزان مقطع ابتدایی در نواحی روستایی از دیدگاه والدین و دانش آموزان
کارشناسی ارشد
1402/06/20
سیروس صفری
نقد اهداف،ساختار و برنامه های سازمان دانش آموزی ایران
کارشناسی ارشد
1392/06/31
یاسمن سجادی فر
بررسی تاثیر روش تدریس پروژه محور بر خلاقیت اجتماعی و تربیت شهروندی دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی در درس علوم تجربی
کارشناسی ارشد
1401/09/14
حمیده سرادار
تأثیر آموزش هنر به روش فلسفه برای کودکان بر تفکر زیبایی شناختی دانش آموزان ابتدایی
کارشناسی ارشد
1396/04/28
زینب شایگان
مقایسهی آرا مولوی و شلر و استنتاج دلالتهای تربیتی آنها
کارشناسی ارشد
1389/09/01
زهرا سلطانی گردفرامرزی
اثربخشی آموزش برنامه تربیت جنسی به مادران بر ادراک والدین از تربیت جنسی و هویت جنسی دانش آموزان دبستانی
کارشناسی ارشد
حسین علی تجلی اردکانی
تدوین رویکردی در تربیت معنوی بر مبنای سنتگرایی سید حسین نصر
دکتری
1397/12/20
سحر ذبیحی دان
بررسی آراء و افکار اریک فروم در باب تنهایی و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت
دکتری
1398/11/30
مختار ذاکری
بررسی مولفه های ازخودبیگانگی در داستان های کودک ونوجوان
کارشناسی ارشد
1390/07/06
الهام زارع
نقد انسان شناسی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت ایران با رویکرد انسان شناسی فرهنگی
دکتری
آناهیتا زارع
شاخص های تربیت سیاسی درکتاب های درسی متوسطه دوم:مطالعه موردی کتاب مطالعات اجتماعی
کارشناسی ارشد
1399/11/30
مهرماه زارع
بررسی و مقایسهی دلالتهای تربیتی گلستان سعدی و قابوسنامهی عنصرالمعالی
کارشناسی ارشد
1388/10/22
مریم زارع
تحلیل محتوای کتابهای دینوزندگی دبیرستان ،دوره اول براساس مؤلفههای صناعات خمس
کارشناسی ارشد
1395/10/08
حسین کشوری منصورخانی
مقایسه¬ی ویژگیها و سیر تحوّلات تاریخی نظامیهی بغداد و جامعالازهر مصر
کارشناسی ارشد
1397/06/25
احمدرضا نیکو
بررسی دیدگاه های تربیتی جبار باغچه بان در نظام و تعلیم و تربیت استثنایی
کارشناسی ارشد
1396/12/20
نام درس
نام درس
کد درس
تعداد واحد
گروه درسی
زمان ارائه درس
تاریخ امتحان
ترم ارائه درس
معرفت شناسی
140730037
2
1
هفتگی - 1 (یک شنبه - 1000 الی 1200)
1400/10/29 (1100 - 1230)
ترم اول 1400
منطق در علوم تربیتی
140943131
2
1
هفتگی - 3 (سه شنبه - 0800 الی 1000)
1400/10/15 (0800 - 1000)
ترم اول 1400
مکاتب فلسفی و آراء تربیتی
140945591
2
1
هفتگی - 1 (یک شنبه - 1300 الی 1500)
1400/10/20 (1200 - 1400)
ترم اول 1400
فلسفه علم روانشناسی
140730065
2
1
هفتگی - 4 (چهار شنبه - 1000 الی 1200)
1400/10/22 (1300 - 1430)
ترم اول 1400
معرفت شناسی
140730037
2
1
هفتگی - 1 (یک شنبه - 1000 الی 1200)
(0000 - 0000)
ترم اول 1399
تاریخ و فلسفه علم
140974611
2
1
هفتگی - 0 (شنبه - 1300 الی 1500)
1399/10/11 (0000 - 0000)
ترم اول 1399
تاریخ فلسفه در غرب
140974311
2
1
هفتگی - 0 (شنبه - 0800 الی 1000)
1399/10/11 (0000 - 0000)
ترم اول 1399
منطق در علوم تربیتی
140943131
2
1
هفتگی - 3 (سه شنبه - 0800 الی 1000)
1399/10/11 (0000 - 0000)
ترم اول 1399
مکاتب فلسفی و آراء تربیتی
140945591
2
1
هفتگی - 1 (یک شنبه - 1300 الی 1500)
1399/10/11 (0000 - 0000)
ترم اول 1399
فلسفه علم روانشناسی
140730065
2
1
هفتگی - 4 (چهار شنبه - 1000 الی 1200)
(0000 - 0000)
ترم اول 1399
نمایش 10 نتیجه
آیتم در هر صفحه
(تغییر مقدار این فیلد باعث بارگذاری دوباره این صفحه میشود. )
5
10
20
30
50
75
صفحه
(تغییر مقدار این فیلد باعث بارگذاری دوباره این صفحه میشود. )
1
از 1
اولین
قبلی
بعدی
آخرین
صفحه اصلی
درباره دانشکده
تاریخچه
افتخارات
آشنایی با دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
مدیریت
حوزه ریاست
واحدها
اعضای هیأت علمی
کارمندان
آموزشی
حوزه معاونت آموزشی
شورای آموزشی
مقررات آموزشی
گروه های آموزشی
گروه های آموزشی
دانشجویی فرهنگی
حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی
انجمن های علمی
تشکل ها
نشریات دانشجویی
وام دانشجویی
پژوهشی
حوزه معاونت پژوهشی
شورای پژوهشی
کتابخانه ها
نشریات پژوهشی
کمیته اخلاق در پژوهشهای زیست پزشکی
هزینه های اخذ کد اخلاق در پژوهش
تماس با ما