همایش نیم روزه معرفی رشته علوم تربیتی با تاکید بر کارآفرینی و تجاری سازی ایده

همایش نیم روزه معرفی رشته علوم تربیتی با تاکید بر کارآفرینی و تجاری سازی ایده


این همایش در تاریخ شنبه 22 اردیبهشت با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان در تالار حکمت توسط انجمن‌های علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار گردید.  در ابتدا دکتر ستاره شجاعی (دبیر همایش) پس از خیرمقدم به مهمانان، اساتید و دانشجویان، به اهمیت تکنولوژی و فناوری در کلاس‌های درس پرداختند.

مهمان ویژه همایش جناب آقای دکتر حسین زنگنه استادیار تکنولوژی آموزشی و از فناوران برتر کشور در حوزه علوم تربیتی از دانشگاه بوعلی همدان به ارائه سخنرانی در زمینه کار آفرینی و تجاری سازی ایده در زمینه علوم تربیتی و روان شناسی پرداختند.

ایشان در سخنان خود به نقش کارآفرینی در رشد و توسعه علوم تربیتی، ویژگی‌های کارآفرینان در این حوزه و وظایف و نقش‌های کارآفزینان در حوزه علوم تربیتی به طور خاص پرداختند. همچنین برخی از محصولات تولید شده توسط شرکت نوبنیان خود به همراه نقش و اهمیت آنها در دانشگاه بوعلی را برای حضار به نمایش گذاشتند.

همچنین در این همایش کودکان با نیازهای ویژه( کودکان با آسیب ذهنی، سندرم داون و اتیسم) مرکز آسمان به همراه سرپرست‌شان سرکار خانم زارع و مربیان برای اجرای هم آوایی در سالن حضور به هم رساندند که در پایان اجرای آنها دکتر همتی علمدارلو معاونت فرهنگی دانشکده علوم تربیتی بر اهمیت توجه شایسته به توانمندی‌های این افراد و اینکه از نشانه‌های توسعه یافتگی و پیشرفت هرکشوری توجه و دیده شدن توانایی‌های این افراد است، تأکید کردند. همچنین ایشان به همراه دکتر شمشیری (ریاست محترم دانشکده) و دکتر البرزی مدیر علمی دانشگاه شیراز از این کودکان و مربیان‌شان تقدیر کردند.

در این جلسه سرکار خانم دکتر خوشبخت به عنوان نماینده بخش آموزش دبستانی و پیش دبستانی، دکتر شجاعی از بخش آموزش افراد استثنایی و دکتر محترم و دکتر حیدری نیز به نمایندگی از بخش‌های علوم تربیتی و مدیریت آموزشی به معرفی رشته‌های مورد نظر و زمینه‌های اشتغال هر رشته به صورت جداگانه پرداختند و به همراه دکتر شمشیری رئیس محترم دانشکده به سوال های دانشجویان پاسخ دادند.

در پایان جلسه نیز از فعالان انجمن‌های علمی که در برگزاری جشن چهل سالگی دانشکده علوم تربیتی فعالیت داشتند، تقدیر به عمل آمد.

 

10:55 -سه شنبه ۱۳۹7/02/25