برگزاري نخستين همايش ملي آموزش هنر در ايران در دانشگاه شيراز

برگزاري نخستين همايش ملي آموزش هنر در ايران در دانشگاه شيراز


 نخستين همايش ملي آموزش هنر در ايران به همت دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي و دانشكده هنر معماري دانشگاه شيراز به مدت 2 روز در اين دانشگاه برگزار شد.

 

آيين گشايش اين همايش با حضور جمعي اساتيد، دانشجويان ، معلمان و فعالان عرصه ي هنر در تالار حكمت ترتيب يافت.

دكتر بابك شمشيري ، رئيس دانشكده علوم تربيتي و روان‌شناسي دانشگاه شيراز و رئيس همايش در اين مراسم گفت: هنر،‌ تبلور درك زيبايي هاست و از جمله نيازهاي انسان و جامعه به شمار مي رود.

وي افزود : شاخص سطح رشد فرهنگي جامعه ،‌هنر است و از منظر تعليم و تربيت ، پرداختن به هنر در رشد و تعالي جامعه نقش محوري و كانوني دارد.

دكتر شمشيري اظهار داشت : جامعه اشتياق و تقاضاي فراواني در اين زمينه دارد ، اما متاسفانه در فضاهاي علمي ما كمتر درخصوص هنر كار شده است.

رئيس نخستين همايش ملي آموزش هنر در ايران بيان داشت : بهترين را مقابله با ابتذال فرهنگي ،‌رشد و توسعه هنر فاخر است و در اين راستا براي نوگشايي مقطع كارشناسي ارشد در رشته آموزش هنر، پيگيري هاي لازم صورت گرفته است.

دكتر شمشيري اظهار داشت: اين رشته ، براي نخستين بار در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه شيراز راه‌اندازي مي‌شود و در واقع رشته‌اي واسط بين علوم تربيتي و هنر خواهد بود.

وي اضافه كرد: سرفصل‌هاي اين رشته با همكاري دو دانشكده نگاشته شده كه با تصويب نهايي وزارت علوم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دانشگاه شيراز راه‌اندازي خواهد شد.

ادامه خبر...

 

منبع خبر : روابط عمومی دانشگاه شیراز

23:51 - سه شنبه ۱۳۹۵/12/24