رونمایی از تابلوهای تاریخچه دانشکده و زندگینامه پروفسور علی اکبر حسینی

رونمایی از تابلوهای تاریخچه دانشکده و زندگینامه پروفسور علی اکبر حسینی


مدیریت دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشکده اقدام به رونمایی از تابلوهای تاریخچه دانشکده و زندگینامه مرحوم دکتر حسینی نمود. در این برنامه که برای اولین بار در طول تاریخ دانشکده و  در تاریخ یکشنبه 2 اسفندماه و با حضور هیأت رئیسه دانشکده آقایان دکتر شمشیری، ریاست ؛ دکتر هادیان فرد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی؛ دکتر ثالثی، معاون دانشجویی و فرهنگی؛ دکتر خرمایی ، معاون پژوهشی و رئیس بخش روان شناسی تربیتی دانشکده  و رؤسای چند بخش دانشکده آقای دکتر مهراد رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی و چهره ماندگار کشوری، دکتر مهدی محمدی، رئیس بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ، دکتر کریمی، رئیس بخش مبانی تعلیم و تربیت و خانم دکتر خوشبخت، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه، دکتر مرزوقی، دکتر جباری ، دکتر جهانی، دکتر خسرونژاد، دکتر سلیمی و جمعی دیگر از اساتید و کارمندان و دانشجویان دانشکده انجام شد، از تابلوی تاریخچه دانشکده که به زبان های فارسی و انگلیسی تهیه شده بود، رونمایی شد. این تابلو در ورودی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی نصب شد. لازم به ذکر است در حال حاضر، این دانشکده با ۷ بخش روان شناسی تربیتی، تربیت بدنی و علوم ورزشی،روان شناسی بالینی، مبانی تعلیم و تربیت و آموزش پیش دبستانی و دبستانی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، علم اطلاعات و دانش شناسی و روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در گرایش‌های گوناگون دردوره‌های تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به فعالیت است.

در ادامه این برنامه با توجه به مقام ارزشمند و شامخ پروفسور سید علی اکبر حسینی ، تابلوی زندگینامه این استاد ارزشمند نیز به زبان های فارسی و انگلیسی آماده و در پشت دیوار تالار این فرهیخته فقید که در محل طبقه دوم دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی قراردارد ، رونمایی شد.

لازم به ذکر است استاد دکتر حسینی دارای بیش از 300 اثر علمی شامل کتاب، مقاله، تک‏ نگاری و ترجمه به زبان‏های فارسی و انگلیسی و عربی است که بیشتر آنها در زمینة مسایل اسلامی و به ویژه تعلیم و تربیت اسلامی می ‏باشد. ایشان همچنین در بسیاری همایش ‏ها و کنفرانس‏ های ملّی و بین ‏المللی شرکت کرد و به کسب موفقیّت‏ هایی نیز نایل آمد: سردبیری مجله علمی پژوهشی علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز از سال 1363، سال 1376، عضویت در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال 1370 در شاخه تعلیم و تربیت، عضو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، مدّرس برجسته در سال 1370، استاد نمونه دانشگاه شیراز در سال 1373، استاد نمونه کشوری در سال 1376 و اخذ لوح تقدیر از رییس جمهور، پژوهشگر نمونه استان فارس در سال 1379، و نامزدی مرد سال علمی در 2004 میلادی توسط مؤسسه ‏های جهانی و بین ‏المللی، تنها بخشی از افتخارات این استاد خداباور بود.از ایشان همچنین در دومین همایش ملی چهره ‏های ماندگار کشوری در سال 1382 به عنوان چهره ماندگار رشتة تعلیم و تربیت تجلیل به عمل آمد.

دکتر شمشمیری در این برنامه ضمن تبریک به اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشکده به مناسبت این اقدام، خاطر نشان کردند، به زودی شاهد رونمایی از تابلوی زندگینامه استاد گرانقدر دکتر رضویه و نامگذاری سالن کنفرانس دانشکده به نام ایشان خواهیم بود.